Disclaimer : Bak kata Juria Afina: "This is not a revelation, this is just a piece of my brain"
Simply put, dalam setiap penulisan ada FIKSI dan BUKAN FIKSI nya. Kalau terasa, tanggung sendiri :)

#You might find yourself in my writing(s), that's how I acknowledge your presence in my Qalb.

Wednesday

Hear me through my silence

"Perempuan dan bakatnya: 
Risau sebelum berlaku,
Sedih sebelum terjadi,
Marah sebelum sah.”
― Wani Ardy

      _ _ _

"So, apa progress kalian ? "

" Haa? Merepek apa kamu ni?"

"Elele ~" (dia buat muka -muka annoyed sebab malas nak ber-basa basi) "Cepat lah "

"Kan dah kata haritu. . . . Last contact, was last Ramadhan. Itu je. Nak apa lagi?"

"Serious lah. . !"

(angguk-angguk) " Entahlah. Orang sendiri keliru. Tak tahu lah "

"Kenapa? Takut? Apa yang kamu takutkan?"

(mengeluh perlahan)

"Hish! Kamu ni. . . Kamu dah lalui ke benda tu? Belum kan? Dah tu, kenapa nak takut sangat?"

Jeda.

"Dah bagitahu Mama?"

(angguk)

"Mama cakap apa?"

"Mama diam, lepas tu bila tanya semula Mama suruh tunggu dulu."

"Hmm. . ."

"Nak tahu apa paling menakutkan?"

"Apa?"

"Perasaan hiba menyelubungi time orang tolak. Jujur, orang tak happy. Tapi, nak terima. . . Orang takut dengan diri sendiri" (mengeluh perlahan)

"Oh. . . Mungkin, itu petunjuknya kot?"

"Entah lah" (tarik nafas dalam, hembus) "Satu benda yang orang rasa orang mampu buat; bicara melalui Tuhan. Mudah-mudahan sampai."

   _ _ _

Sumpah, aku benci bila aku ada perasaan ni lepas aku kata tidak. Penderaan emosi, kau tahu? -bila kau keliru dengan keputusan yang kau buat. 

sigh.

No comments: