Disclaimer : Bak kata Juria Afina: "This is not a revelation, this is just a piece of my brain"
Simply put, dalam setiap penulisan ada FIKSI dan BUKAN FIKSI nya. Kalau terasa, tanggung sendiri :)

#You might find yourself in my writing(s), that's how I acknowledge your presence in my Qalb.

Wednesday

Tak akan pernah rugi nya doa-kan orang lain sekali.

source: Facebook
______________________

Satu hari tu,  teman dia pergi bank.

"Kakak,  menurut hemat kakak lah kan... What is the best gift?"

(Pandang muka dia,  ada riak nak meluahkan yang dipendam tapi dia tahan) "Du'aa. Make du'aa for her or him. Ask Allah to give her or him the best gift that she or he deserves"

Jeda dua minit.

"Adik,  orang yang mendoakan orang lain doanya akan di-amin-kan malaikat. Bukan manusia yang kadang saint kadang sin tau. Tapi malaikat yang tak pernah buat dosa. Bayangkan sahaja-lah mudahnya (inshaa-Allah untuk Allah perkenankan"

(Dia senyum segaris) "Hmm.. Thanks kakak"

(Ketawa nipis je mampu tengok reaksi dia) "Awak ni suka siapa ni? Kakak kenal tak?"

"Tak. Kakak tak kenal." (dia tarik nafas dalam,  hembus. Mungkin malu menebal nak cerita soal perasaan) "Sejujurnya,  Adik tak pernah cakap pun dengan dia. Adik sabar je sekarang ni. Macam kakak cakap,  doa... Adik doa je bagi Allah mudahkan dan cepatkan"

[Adik doa je bagi Allah mudahkan dan cepatkan] (Kata-kata dia,  sampai sekarang aku teringat. Hailaa budak~ Rasa macam nak hembus hingus pula sebab nangis bila kau tahu beza antara nafsu dengan akal. Seka air mata.)

No comments: