Disclaimer : Bak kata Juria Afina: "This is not a revelation, this is just a piece of my brain"
Simply put, dalam setiap penulisan ada FIKSI dan BUKAN FIKSI nya. Kalau terasa, tanggung sendiri :)

#You might find yourself in my writing(s), that's how I acknowledge your presence in my Qalb.

Monday

Merindui suasana dan orang² di bumi Haramain.

Alhamdulillah tsummalhamdulillah~ Itu je yang mampu kata. Allah kata dalam surah Al-Baqarah, ayat 30: Inni 'alamu ma la ta'lam (Aku mengetahui apa yang engkau tidak tahu) Agak ralat bila Allah masih tidak mahu menerima aku untuk dijemput Izrail, cuma perancangan Allah tidak pernah cacat walau sedetik. Allah itu Maha baik. Allahuakbar! Demi Dzat yang tiada sekutu bagi-Nya, bumi haramain, bumi di mana aku menjadi aku. Bumi haramain, bumi di mana bahagia yang aku rasai tidak dapat aku luahkan dengan kata². Kalau ingin sedar dan melihat kebesaran Tuhan, hijrahlah ke sana. Kalau teringin merasakan dekatnya kekasih hati, berpijaklah di bumi itu. Demi Allah, Allah tak pernah menzalimi makhluk-Nya. Allah itu Maha Baik. Ayuh, pasang lah niat untuk jejakkan kaki di bumi Nabi dilahirkan dan di bumi Nabi disemadikan. Allahu Allah~ This, I would say, the best trip ever before Jannatul Firdausi. Trust me. Have faith in Allah and His messenger. Bertaqwalah pada Allah, bertaqwalah pada Allah, bertaqwalah pada Allah. Allah itu Ar-Rahman dan.Ar-Raheem...

No comments: