Disclaimer : Bak kata Juria Afina: "This is not a revelation, this is just a piece of my brain"
Simply put, dalam setiap penulisan ada FIKSI dan BUKAN FIKSI nya. Kalau terasa, tanggung sendiri :)

#You might find yourself in my writing(s), that's how I acknowledge your presence in my Qalb.

Thursday

Karna mereka tidak tahu.

"Jangan lah sedih lagi.. Lap air mata tu"

"Tapi... Tak tahan... Tak tahan sangat..."

"Allah kan ada... Biaq pi la depa"

"Sakit... Luar dalam...."

"Allah kan menyembuhkan nanti. Yang haq akan muncul jua"

"Bila?"

"Bila Allah rasa sesuai"

"Menanti itu satu penyeksaan. Both -zahir dan batin"

"Sabar lah. Kan Allah cakap, fasobrun jamil"

"Kadang, saya berkira-kira bila Allah nak datang menjemput. Serious."

"Jangan lah macam ni.. Awak kena kuat!"

"Bukan tak nak kuat, tapi rasa dah tak mampu"

"Allah tak membebani manusia lebih dari kemampuan,kan?"

Sigh. "Tapi, kali ni, kita rasa paling perit. Hari-hari menangis, hari-hari menahan tangis. Allah bagi ujian mental physical"

"Sebab Allah rasa awak kuat. Bertahanlah. Pelangi tak jauh dah tu. Nak kunjung tiba dah"

Nangis. "Untung sahaja Allah mansuhkan halalnya seseorang membunuh diri. Kalau tidak... Lama dah saya tiada, rasanya"

"Astaghfirullah! Istighfar! Allah rindu awak je sebenarnya tu"

"Saya pun rindu Allah... Tapi, bila Dia nak ambil saya ya?"

"Shh! Dah, jangan nak fikir bukan-bukan lagi"

Sigh. Lap air mata.

No comments: