Disclaimer : Bak kata Juria Afina: "This is not a revelation, this is just a piece of my brain"
Simply put, dalam setiap penulisan ada FIKSI dan BUKAN FIKSI nya. Kalau terasa, tanggung sendiri :)

#You might find yourself in my writing(s), that's how I acknowledge your presence in my Qalb.

Tuesday

Nasihat Tuan MCM

Lokasi; Kamar hakim, Mahkamah Tinggi Syariah.

Dia : Pagi tadi kau sembah-yang apa?

Aku : Sembahyang Subuh.

Dia : Kau dengar tak apa yang aku tanya? Kau sembah-yang apa pagi tadi?

Aku : Err...

Dia : Cuba kau dengar betul-betul apa yang aku tanya. kau sembah-yang apa?

Aku : *tetibe bulb muncul atas kepala aku* Sengih. Sembah yang Esa!

Dia : Haa! Faham pun. Tu aku kata, dengar soalan aku betul-betul. Cuba kau kira ada berapa perkataan dalam jawapan kau tu.

Aku : 13. *pap! sekali lagi bulb muncul atas kepala* rukun kan, Tuan.? Woahhhh!

Dia : Tadi kau minta nasihat aku kan? Haa. Lain kali dengar betul-betul soalan. Orang boleh bermain dengan bahasa. Kau jangan laju je nak menjawab. Kau diam dulu kejap baru jawab; analisa dulu apa dia nak. Faham.

Aku : angguk-angguk. Sengih.

No comments: