Disclaimer : Bak kata Juria Afina: "This is not a revelation, this is just a piece of my brain"
Simply put, dalam setiap penulisan ada FIKSI dan BUKAN FIKSI nya. Kalau terasa, tanggung sendiri :)

#You might find yourself in my writing(s), that's how I acknowledge your presence in my Qalb.

Sunday

Surah Al-Mu'min (Ghafir) : 68

×××

Tidur cuma 4 jam selama satu minggu bagi orang yang tak pernah tidur kurang dari 6 jam; memang meletih-kan. Tapi, apa ibrah yang boleh dapat? Pergantungan pada Tuhan. 

Kau tahu, bila kau penat, rasa cepat menyampah dan angin senang je nak menyinggah. Sindrom muka ketat pun akan mula menyebarkan virusnya di setiap otot muka. Dari situ, kau mula mengharap agar Tuhan bagi kau kekuatan, Tuhan bagi kau ketabahan, Tuhan bagi kau keceriaan. Semua tu kau cuba lakukan demi Tuhan; untuk mendapatkan redha Dia. Entah. Aku rasa, itu yang aku rasa. Tak tahu lah kalian macam mana.

×××

Moga-moga Allah kurniakan ketabahan dalam hati keluarga mangsa;

dan moga-moga ada khabar yang bisa melegakan sedikit keresahan dan kekaburan yang ada.

#MH370

No comments: