Disclaimer : Bak kata Juria Afina: "This is not a revelation, this is just a piece of my brain"
Simply put, dalam setiap penulisan ada FIKSI dan BUKAN FIKSI nya. Kalau terasa, tanggung sendiri :)

#You might find yourself in my writing(s), that's how I acknowledge your presence in my Qalb.

Thursday

Mari merungut Malaysia, kata Matluthfi.


Kalau ada orang cakap macam ni :

"Kau apa tahu? Nasib kau tu baik je manjang. Nasib aku?
Dari dulu sampai sekarang nasib aku ni tak pernah nya lah nak elok.
Tak habis-habis dengan kesusahan; dari dulu sampai sekarang, dari kecil sampai ke besar.
Entah bila entah nak senang. Letih kau tau!"

More or less macam tu lah... Angkat dua tangan ke telinga, lepas tu buat gaya macam masa kecil kita duk 'shame shame' budak-budak kecil tu (alaa... takkan tak tahu kot?) Lepas tu cakap kat dia macam ni:

Shame! Shame! Tak malu!~
Shame! Shame! Tak malu!~
Ada hati berangan nak jadi ahli syurga.
Padahal, rukun iman keenam pun tak lepas lagi.
Shame! Shame! Tak malu!~
Shame! Shame! Tak malu!~

p/s : ni buat peringat diri sendiri sebenarnya. ^.^
pp/s : kalau nak try, harus kena pada tempat, orang dan masa ya and please say it in a way that people can accept bukan dengan nada menghina dan pandangan mata sinis. Nabi kan ajar untuk tegur secara berhikmah. Selamat mencuba!

note to kak aishah (if you happen to read this) : Kakak yang disayangi, tu saya dah letak link dekat fb. tu, sy dah letak box follower. ya, saya cuba untuk expose macam apa yang kakak minta ya kakak sayang ya. cuma harap yang lain pun terkesan macam kakak saya yang sorang ni haa. ^.^

No comments: